A ZH játékszabályai

A Unix/Linux szerverek üzemeltetése wikiből
A lap korábbi változatát látod, amilyen KornAndras (vitalap | szerkesztései) 2006. november 11., 23:16-kor történt szerkesztése után volt.

A zárthelyi két részből áll.

Az első részben inkább elméleti kérdések várhatók, amelyek fogalmakra, összefüggésekre kérdeznek rá. Ezek megválaszolásához semmilyen segédeszközt nem szabad használni. Időtartam: kb. 60 perc.

A második részben egy egyszerűbb gyakorlatközeli feladatot kell megoldani; ehhez egy darab, előre elkészített, tetszőleges tartalmú A4-es méretű papírlap használható segédeszközként. A segédeszközöket a ZH elején begyűjtöm és a második rész kezdetekor újra kiosztom, úgyhogy lehetőleg mindenki írja rá a nevét. Időtartam: kb. 30 perc.

Egynél lényegesen több csoport várható.

A zh eredménye végeredményben bináris: 50% vagy afölötti pontszám esetén a ZH sikeres, ez alatt sikertelen. A zh eredménye a vizsgába nem számít bele, a félév végi jegyet nem befolyásolja.

A kérdések értelmesek lesznek (olyan kérdés, hogy pl. "milyen opcióval kell mountolnunk az xfs-t, ha egy snapshotot és az eredetit egyszerre akarjuk mountolni?" vagy "milyen kapcsolói vannak az ls parancsnak?" nem várható).

Ideológia

A zh elsődleges célja az, hogy a hallgatóság a félév közben legalább egyszer felfrissítse a tudását, átismételje az anyagot. Ezért fontos, hogy lehessen számítani arra, hogy értelmesek lesznek a kérdések: így talán senkinek nem jut eszébe bemagolni az mke2fs kapcsolóit, és ehelyett értelmes tanulásra fordítja az idejét.

A zh másodlagos (de fontos) célja az, hogy kiderüljön, vannak-e olyan anyagrészek, amiket nem mondtam el elegendően jól.

Segédeszközt azért lehet használni, mert a "puska" készítése során az ember akaratlanul is sokmindent megjegyez, megtanul. Ráadásul várhatóan mindenki azt írja majd a segédeszközére, amit a legkevésbé tud, tehát pont azt fogja jobban megtanulni, miközben leírja.

A sok csoport értelme az, hogy kevésbé unalmas a zh-javítás, és kisebb a kísértés az egymásról való puskázásra.

Az előre feltett kérdések értelme:

  • (remélhetőleg :) elegendően sok van belőlük ahhoz, hogy ne legyen értelme célzottan ezeket és a rájuk adandó válaszokat megtanulni;
  • (szintén remélhetőleg) látszik belőlük, hogy valóban inkább megérteni, mint bevágni kell a tárgy anyagát.
Személyes eszközök