A ZH játékszabályai
(v1.0) |
a (Protected "A ZH játékszabályai": Adminisztratív szabályokat rögzít, nem közösségi oldal. [edit=sysop:move=sysop]) |
A lap 2006. november 12., 00:16-kori változata
A zárthelyi két részből áll.
Az első részben inkább elméleti kérdések várhatók, amelyek fogalmakra, összefüggésekre kérdeznek rá. Ezek megválaszolásához semmilyen segédeszközt nem szabad használni. Időtartam: kb. 60 perc.
A második részben egy egyszerűbb gyakorlatközeli feladatot kell megoldani; ehhez egy darab, előre elkészített, tetszőleges tartalmú A4-es méretű papírlap használható segédeszközként. A segédeszközöket a ZH elején begyűjtöm és a második rész kezdetekor újra kiosztom, úgyhogy lehetőleg mindenki írja rá a nevét. Időtartam: kb. 30 perc.
Egynél lényegesen több csoport várható.
A zh eredménye végeredményben bináris: 50% vagy afölötti pontszám esetén a ZH sikeres, ez alatt sikertelen. A zh eredménye a vizsgába nem számít bele, a félév végi jegyet nem befolyásolja.
A kérdések értelmesek lesznek (olyan kérdés, hogy pl. "milyen opcióval kell mountolnunk az xfs-t, ha egy snapshotot és az eredetit egyszerre akarjuk mountolni?" vagy "milyen kapcsolói vannak az ls parancsnak?" nem várható).
Ideológia
A zh elsődleges célja az, hogy a hallgatóság a félév közben legalább egyszer felfrissítse a tudását, átismételje az anyagot. Ezért fontos, hogy lehessen számítani arra, hogy értelmesek lesznek a kérdések: így talán senkinek nem jut eszébe bemagolni az mke2fs kapcsolóit, és ehelyett értelmes tanulásra fordítja az idejét.
A zh másodlagos (de fontos) célja az, hogy kiderüljön, vannak-e olyan anyagrészek, amiket nem mondtam el elegendően jól.
Segédeszközt azért lehet használni, mert a "puska" készítése során az ember akaratlanul is sokmindent megjegyez, megtanul. Ráadásul várhatóan mindenki azt írja majd a segédeszközére, amit a legkevésbé tud, tehát pont azt fogja jobban megtanulni, miközben leírja.
A sok csoport értelme az, hogy kevésbé unalmas a zh-javítás, és kisebb a kísértés az egymásról való puskázásra.
Az előre feltett kérdések értelme:
- (remélhetőleg :) elegendően sok van belőlük ahhoz, hogy ne legyen értelme célzottan ezeket és a rájuk adandó válaszokat megtanulni;
- (szintén remélhetőleg) látszik belőlük, hogy valóban inkább megérteni, mint bevágni kell a tárgy anyagát.